طراحی سایت و استفاده در بازاریابی اینترنتی


دسته بندی : بازاریابی اینترنتی
برچسب مطلب : , , , , , , ,
با ۰ و 2
Home > مقالات آموزشی > بازاریابی اینترنتی > طراحی سایت و استفاده در بازاریابی اینترنتی

طراحی سایت و استفاده در بازاریابی اینترنتی

طراحی سایت و استفاده در بازاریابی اینترنتی

بسیاری از کسب و کارهای کوچک، معمولا زمان و هزینه زیادی را صرف طراحی سایت می کنند که نه تنها باعث ارتباط نزدیک تر کاربران میشود ، بلکه اطلاعات مورد نیاز آن کسب و کار با به کاربران هدف منتقل مینماید.

با توجه به هزینه هایی که مشاغل مختلف در اینترنت جهت انجام خدمات بازاریابی اینترنتی می کنند، باید سعی داشته باشید تا با طراحی سایتی مناسب و جدید ، بتوانید بازار را از رقیبان خود بگیرید که این موضوع آسان نخواهد بود.

نگرانی که ممکن است برای شما به وجود بیاید این است که اگر سایت شما در موتور جستجو نمایش داده نشود یا اگر بازدید کننده های مورد نظر به سایت شما نیایند آیا طراحی سایت تاثیری در افزایش بازار شما خواهد داشت ؟

قطعا این شرایط برای بسیاری از صاحبان مشاغل که از مشاوران خوبی استفاده نکرده اند اتفاق افتاده و علاوه بر نداشتن تاثیر در کسب بازار جدید ، بعضا آزار دهنده هم بوده. استفاده از مشاوره صحیح و خدمات اینترنت مارکتینگ قطعا میتوانید این نگرانی ها را بر طرف نماید.

برای جلوگیری از این مشکلات و همچنین جلوگیری از به هدر رفتن منابع مالی و زمان، نکاتی را در این مقاله ذکر می کنیم که به شما کمک می کند تا سایت خود را در میان بازار هدف کسب‌وکار خود ترویج و گسترش دهید، ترافیک بیشتری به سمت وب سایت هدایت کنید، رنکینگ سایت خود را در موتور های جستجو افزایش داده و کسب‌وکار خود را به سمت موفقیت سوق دهید.

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو:
حقیقتاً سئو، بهترین گزینه و اولین قدم برای دریافت نتایج بهتری از سایت است. این نکته بسیار حیاتی و حائز اهمیت است که سایت شما باید برای موتور های جستجو بهینه سازی شده باشد. زیرا که بدون سئو، سایت شما شانس بسیار کمی دارد تا بتواند میان خیل عظیم سایت‌هایی که از قبل بهینه سازی شده و به خوبی در رنکینگ قرار گرفته اند، قد علم کند و خودی نشان دهد.

نقشه سایت و فایل های Robot:
فایل های Robot (robots.txt) فایل‌هایی هستند که اسپایدر های موتورهای جستجو وقتی سایتی را بادید می کنند ابتدا به دنبال آن‌ها می گردند. آن‌ها نقش دعوت نامه هایی را ایفا می کنند که ابزارهای موتورهای جستجو را به نقاطی از سایت هدایت می کند که باید خوانده و بایگانی شوند.

فایل های دیگری که به اسپایدر های موتور های جستجو در پیدا کردن اطلاعات کمک می کند، نقشه سایت است. Site Map که در طراحی سایت نقش مهمی را ایفا می کند، با نشان دادن لینک های مناسب و فراهم کردن مسیری هموار برای اسپایدر های موتور های جستجو، فرایند یافتن اطلاعات و محتواهای سایت در صفحات مختلف را تسریع می بخشد.

Link Building
بیش از ۷۵% رنکینگ سایت در گوگل به لینک های ورودی اختصاص دارد که از سایت های معتبر به سمت سایت شما هدایت می شود.

گوگل سایت هایی که اقدام به خریداری لینک می کنند و یا جزو لیست لینک های اسپم هستند را تنبیه کرده و آن ها را از رنکینگ محروم می کند. سایت هایی که پر از لینک هستند و صفحات متعددی را به لینک هایشان اختصاص داده اند، جزو سایت های اسپم می شناسد، و آنها را از رنکینگ محروم می سازد و تمام لینک‌هایی که در آن ها وجود دارد، اسپم شناخته می شود.

شما برای تبادل لینک باید سایت‌هایی را در نظر بگیرید که محتوای با کیفیت و مرتبط تولید می کند و دارای رنکینگ مناسب و محتوای معتبر است.

بازاریابی از طریق ایمیل
شما می توانید با ارسال ایمیل هایی که محتوی مطالب مفید است وب سایت خود را ترویج دهید. افرادی که در سایت شما برای دریافت ایمیل و اخبار و مقالات ثبت نام می کنند، یکی از مهم ترین منابع شما محسوب می شوند. پس سعی کنید با ارسال ایمیل های مفید نظر آن ها را جلب کنید. در ایمیل های خود آدرس سایت را قرار دهید تا دسترسی به آن آسان باشد و آن ها را تشویق کنید که از سایت شما بازدید کنند.

در سایت خود حتماً به صورت مداوم و مرتب، محتوای تازه قرار دهید و از طریق ایمیل بقیه افراد را از این محتوای جدید مطلع کنید. ایمیل مارکتینگ تاثیر بسیاری جهت جذب مخاطب هدف دارد.

صفحه هدف
در صورتی که شما از تبلیغات و یا یکی از روش های بازاریابی اینترنتی برای ترویج سایت خود استفاده می کنید، سعی کنید تا همیشه بازدید کنندگان را به صفحه اصلی سایت خود نفرستید. صفحه ی دیگری طراحی کنید که مرتبط با تبلیغ شما باشد و بازدید کننده را به سمت آن هدایت کنید؛ تا اطلاعاتی را که به خاطر آن جذب شده است، راحت تر پیدا کند. و در نهایت می توانید در این صفحه، اطلاعات و لینکی از بقیه صفحات سایت قرار دهید که برای اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کند.

جمع بندی:
اگر شما سایتی دارید و یا با خواندن این دسته از مقالات تصمیم به طراحی سایت و حضور حرفه ای در فضای مجازی گرفته اید، به یاد داشته باشید که کار شما به همین جا ختم نمی شود. در واقع کار اصلی شما از بعد از طراحی سایت آغاز می شود. شما باید به فکر گسترش حضور در فضای وب باشید و با استفاده از روش ها صحیح و اصولی در عرصه رقابت خودی نشان دهید.

ارسال نظر

تمامی حقوق برای دریم هاست محفوظ میباشد . طراحی سایت توسط : فناوری اطلاعات دریم آرت